tirsdag 14. januar 2014

Enkel og god lakseform

I går laget jeg enkel og sunn laksemiddag.
Ingrediensene jeg brukte er:
- Laks som skjæres i terninger
- Brokkoli som skjæres i passelige buketter
- Gulerøtter
- rød Paprika
- Purreløk
- Fløte/Havrefløte (jeg bruker ikke melk - derfor havre eller soyafløte)
- Krydder (Sitronpepper (evnt salt og pepper) og timian brukte jeg i dag)

Skjær alle ingrediensene i passelig størrelse. Laksen skjæres i biter og krydres (jeg pleier å bruke sitronpepper, men det var vi tomme for - så da brukte jeg salt og pepper) og dynkes i sitronsaft.
Legg alle ingrediensene i en smurt ildfast form og hell ønsket mengde fløte over.
Neste gang lurer jeg på om jeg kommer til å ha litt jevning i fløten og kanskje litt fiskebuljong for å få litt mer fylde (hvit saus isteden for ren fløte).
Formen steikes så i 30-45 min på over/undervarme 200 grader.




Jeg glemte selvfølgelig å ta bilde når jeg hadde helt fløte over, og etter at maten var ferdig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar